‘Mimosa’s, mocktails en mirakels’ – Isa Moora

ISBN: 9789464661187

Mimosa’s, mocktails en mirakels is het debuut van Isa Moora, een Vlaamse schrijfster. In de online boekhandel valt de zonnige, vrolijke cover van Mimosa’s, mocktail en mirakels meteen op. Het is niet een verhaal dat alleen over studentenfeesten gaat en lange leve de lol is, maar heeft zelfs een wat serieuzere ondertoon.

Nicky is na haar vakantie terug in haar studenten appartement en wil er vol voor gaan. Nee, niet met studeren, daar is ze mee gestopt, maar met werken bij de modewinkel Peaches als verkoopster. Samen met haar vriendinnen Britt en Lexia geniet ze van het leven, alleen aan haar geldzorgen moet ze wat doen. Door extra diensten te draaien kan ze haar levensstijl bekostigen en genieten met haar favoriete cocktail. Wanneer de liefde om de hoek komt kijken kan het voor Nicky niet meer stuk.  Door hun onderlinge nauwe banden durven de vriendinnen elkaar wel op hun gedrag aan te spreken. Maar hoe kaart je een probleem op de juiste manier aan?

Moora neemt de lezer mee in de studentenwereld vol jonge mensen, ontluikende liefdes en alcohol.  De personages zijn realistisch en hun onderlinge verbondenheid komt goed naar voren. Onderling hebben de vriendinnen veel voor elkaar over en steunen ze elkaar wanneer het even moeilijk is. Want er gebeuren best wel heftige dingen die het leven van de vriendinnen beïnvloedt. Er hangt niet alleen liefde in de lucht, maar ook stress die met studeren en ziek zijn gepaard gaat. Dit levert af en toe wat spannende momenten op die de lezer laten meeleven.  De schrijfstijl van Moora is eenvoudig, zonder moeilijke woorden. Het is een heerlijk luchtig e-boek om mee te nemen op vakantie of om lekker mee in de zon te liggen. En als het verhaal bijna uit is, wordt de complete titel duidelijk, want wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Vriendschap en persoonlijke ontwikkeling komen door de vlotte pen van Moora tot leven in haar novelle Mimosa’s, mocktails en mirakels. 3 ½ ster.

Genre: Romantiek
Uitgever: Books & Butterflies