‘Bubbelbaden en dubbeldekkers’ – Denise Meijer

ISBN: 9789047208075

Denise Meijer (1992) woont samen met haar kat en man in Culemborg, Gelderland. Naast bakken en lezen is schrijven haar grootste hobby. Hier heeft ze dan ook inmiddels haar werk van gemaakt. Eerder lazen wij bij boekencast al haar feelgood roman Zondebokken & Selfies en Geen zuivere koffie. Met haar nieuwste feelgood Bubbelbaden en dubbeldekkers weet Meijer je mee te voeren naar het altijd bruisende Londen.

Als Emma voor haar werk tijdelijk wordt overgeplaatst naar het bruisende Londen, moet ze even wennen. Ze is nog nooit buiten Nederland geweest, laat staan in haar eentje. Maar haar relatie is voorbij en Emma heeft zin in een nieuwe uitdaging. Wanneer ze aankomt bij haar tijdelijke kamer, die ze huurt van een meisje genaamd Tilly ,blijken de twee van dezelfde leeftijd en hebben ze dezelfde interesses. Maar als er ook nog een man op de stoep staat die beweert in het huis van Tilly een kamer te huren, slaat de paniek toe. Lukt het Emma om haar tijd in Londen vol te houden of komt haar heimwee om de hoek zetten?

Kort geleden las ik nog de heerlijke feelgood Geen zuivere koffie, waar je de appeltaart door het boek heen kon ruiken. Deze keer neemt Meijer je mee naar Londen, waar Emma een wedstrijd wint op haar werk en de shop waarin ze werkt, mag omtoveren voor haar ontwerp. Ook deze keer zorgt Denise Meijer ervoor dat je jezelf goed in de hoofdpersoon, Emma, kunt inleven. De onzekerheden en de heimwee die ze heeft zijn voor iedere jongere lezer wel herkenbaar.

De schrijfstijl van Meijer is luchtig en met een vleugje humor. Hierdoor is het moeilijk om eenmaal in het boek begonnen hem weer naast je neer te leggen. Ondanks dat het boek een feelgood thema heeft, je weet dus eigenlijk stiekem al een beetje hoe het gaat aflopen, weet de schrijfster je toch enkele keren te verrassen!

Bubbelbaden en dubbeldekkers is een heerlijke feelgood, die naar mijn mening veel te kort is! Er hadden zeker nog wat pagina’s bij gemogen. Door dit boek krijg ik niet alleen een lach op mijn gezicht tijdens het lezen, maar ook nog eens zin in een stedentripje naar Londen. Bubbelbaden en dubbeldekkers krijgt van mij 3.5 ster.

Genre: Feelgood
Uitgeverij: Loftbooks
ISBN: 9789047208075