‘Bon Bini Bruiloft 3 – Het perfecte plaatje’ – Sasja Winters

ISBN: 9789461098528

Ik vind het zo ontzettend knap om je eigen verhaal te verstoppen in een boek en dan zelfs op het idee te komen om eens iets anders uit te proberen. Je leest het allemaal in Afgeschreven van Angelique Haak. Zo is Sasja Winters tevoorschijn gekomen. Na de eerste twee delen, De onverwachte gast en Happily never nooit niet ben ik heel benieuwd naar deel 3, maar tegelijkertijd wil ik ook niet dat de serie al voorbij is.

Let op deze recensie bevat spoilers!

Na het overlijden van Lilly, de eigenaresse van Bonbini Bruiloft, is het organisatiebureau overgedragen aan Faye. Zij draait met wat hulp van vrienden van het eiland het bureau alleen. Fay mag in dit derde deel de bruiloft van de broer van Liam organiseren. Fay heeft geen goed gevoel bij de bruid, River. Dat gevoel heeft ze vanaf het begin. Het lijkt of River er een dubbele agenda op na houdt. Liam is trots dat zijn broer gaat trouwen en snapt niet waarom Fay er geen goed gevoel bij heeft. Dat Fay geen detectivebureau maar een huwelijksbureau runt wordt wel duidelijk in dit verhaal. Ook is het de vraag wanneer Fay nu zelf eens gaat trouwen. Speelt perfectionisme een te grote rol of kan ze het perfecte plaatje loslaten?

Net als in het eerste deel kon ik niet stoppen met lezen. Het kleine stukje lezen voor het slapen gaan werd vaak een beetje een groot stuk. Voor ik het wist was het diep in de nacht. De acties die beschreven worden, zijn zo beeldend beschreven dat je het voor je ziet en spontaan moet lachen of huilen. Dit moet je zelf lezen, het is zonde om spoilers weg te geven. Ik kan je aanraden om deze tussendoortjes te gaan lezen. Waarom niet net zoals ik alle drie achter elkaar, dan lees je eigenlijk een heel boek. Hopelijk kan je na ieder deel het verhaal even wegleggen om even wat te slapen of te werken. Ik geef dit tussendoortje dan ook 4,5 ster.

Ik hoop nog veel van Sasja Winters te kunnen lezen. Dus niet stoppen met schrijven hoor Sasja, je hebt echt talent.

Genre: Feelgood
Uitgever: De Verhalenfabriek