‘Tot aan de horizon’ – Brenda Kleinherenbrink

ISBN: 9789464661538

Roos krijgt na het afstuderen van haar ouders een rondreis door Australië cadeau. Samen met haar beste vriendin Lara gaat ze op deze prachtige reis. Op een van de laatste weken, maken de twee vriendinnen een boottocht over het Great Barrier Reef waar ze genieten van een snorkeltocht langs al het mooie koraal. Dat er op het schip ook een leuke jongen genaamd Ties werkt, maakt het voor Roos extra interessant. De twee trekken dichter naar elkaar toe, maar ze vormen ook een groot contrast met elkaar. Wordt het vuurwerk tussen de twee of knettert deze relatie alleen van de spanning?

Brenda Kleinherenbrink was voor mij een nog onbekende schrijfster. Toch schreef ze al eerder mee aan twee verhalenbundels (Ready or not en Onze eerste date) bij uitgeverij Hamley. De cover van het e-book is simpel en zou mij in eerste instantie niet aanzetten tot het lezen ervan. Toch vond ik, na het lezen van de korte boekbeschrijving, het boek zeker de moeite waard. Het speelt namelijk af in een prachtige omgeving.

Eenmaal in Tot aan de horizon begonnen, was het maar moeilijk om mijn e-reader weg te leggen. De beeldende schrijfstijl van Kleinherenbrink zorgt ervoor dat je als lezer wegdroomt naar het verre Australië en je alleen maar verder wil lezen om te weten te komen hoe het de twee vriendinnen vergaat in dit verre land. Niet alleen weet Kleinherenbrink je veel te vertellen over de omgeving, ook de oude gewoontes en culturen komen ruimschoots aan bod.

De schrijfster weet de problemen en onderwerpen van de jongeren generatie goed te omschrijven. Zoals het behouden van vriendschappen, het stellen van doelen na het behalen van je diploma, relaties en klimaat issues. Ondanks dat het verhaal maar kort is, het e-book telde slechts 152 bladzijden, weet Kleinherenbrink alles beknopt te vertellen. Dat er sommige stukken misschien iets ingekort zouden mogen worden, en andere wat meer aandacht hadden mogen krijgen, doet echter geen afbreuk aan het verhaal.

Houd je ervan om al lezend de wereld te ontdekken, dan is deze novelle echt iets voor jou. Het boek zet je aan het denken over je eigen leven, grenzen en doelen. Ik geef Tot aan de horizon 3.5 sterren.

Uitgeverij: Hamley Books
ISBN: 9789464661538
Aantal pagina’s: –