‘Laser Game’ – Maren Stoffels

ISBN: 9789025884222

Silvijn en Noor hebben knallende ruzie met hun klasgenootjes Milan en Fee. Ze besluiten het ‘s nachts, wanneer er niemand is, uit te vechten in de lasergamehal van Silvijns ouders. Maar dan dringen twee personen met bivakmutsen de lasergamehal binnen. Ze zijn naar iets op zoek. En dat…dat weet alleen Silvijn te vinden.

Lasergame is een superspannend boek voor kinderen vanaf tien jaar. De spectaculaire cover laat dit al enigszins zien. De doelgroep zal zeker genieten van het verhaal. Dat komt vooral doordat Maren Stoffels ervoor gezorgd heeft dat de hoofdpersonen in dezelfde leeftijdscategorie vallen als de lezer van dit boek. Zo komt het verhaal echt binnen en lijkt het alsof je er zelf bij bent.

De karakters tonen emoties waar kinderen ook regelmatig mee te maken krijgen. Zo laten de personages zien dat moed en angst dichtbij elkaar liggen en dat een goede vriendschap je ergens doorheen kan slepen. Maar ook liegen en bedriegen loopt als een rode draad door het verhaal. Zo laat de schrijfster via een personage zien dat liegen nergens toe leidt en het de situatie soms zelfs nog erger maakt.

Doordat de hoofdpersonen dingen doen die niet mogen, maar de lezer misschien stiekem ook wel het lef zou willen hebben om zoiets te doen, raak je geboeid door hun belevenissen. Maren Stoffels weet de aandacht van de lezer van begin tot het einde vast te houden door middel van genoeg actie en veel spanning. Zo word je aan het einde van het boek op het verkeerde been gezet, waardoor dit verhaal een bijzonder originele wending krijgt.

Maren Stoffels is erin geslaagd een meeslepende tienerthriller te schrijven vol actie, spanning en sensatie. Ik geef het boek 4  sterren.

Genre: jeugdthriller 10+
Uitgever: Leopold