‘Binnen de lijntjes’ – Mireille Versteeg

ISBN: 9789022599075

Mireille Versteeg studeerde film- en televisiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht en is hierna fulltime aan de slag gegaan als artiestenmanager. Zo was ze jarenlang de manager van Brabants meest geliefde zanger Guus Meeuwis, voordat ze haar eigen bureau opzette: Fix Artist & Talentmanagement. Versteeg woont samen met man en twee kinderen in Utrecht. Binnen de lijntjes is haar eerste uitstapje in de boekenwereld. Ze gebruikt ter inspiratie haar eigen buurt Oudwijk.

Als net gescheiden moeder van een tweeling probeert Loes alle ballen omhoog te houden. Iets wat niet altijd makkelijk is. Als ze aan het einde van de zomervakantie met haar twee jongens gaat kamperen, ontmoet ze daar de knappe Bart. Eigenlijk is het laatste wat Loes wil een nieuwe vriend, ze moet nog wennen aan het single leven en haar scheiding verloopt ook alles behalve vlekkeloos. Als op de eerste schooldag van haar jongens blijkt dat de nieuwe gymleraar de knappe Bart is, probeert Loes er alles aan te doen om niet verliefd te worden.

Een boek dat veel te lang op de stapel is blijven liggen, want stiekem bleek hij leuker dan verwacht. De cover van dit boek trok in eerste instantie mijn aandacht. Door de vrolijke kleurtjes en figuren een ideaal zomerboek!

Versteeg heeft een leuk verhaal bedacht. Misschien niet vernieuwend, maar door de grote dosis humor en zelfspot van hoofdpersonage Loes vlogen de bladzijden voorbij. Niet alleen weet Mireille humor te verwerken, ook staat het boek bol van belangrijke lessen. Zo zijn voor jezelf opkomen en niet over jezelf heen laten lopen een van de belangrijkste lessen in dit boek. Iets waar hoofdpersoon Loes soms wat moeite mee heeft.

Doordat de hoofdpersonages realistisch worden neergezet zouden het zomaar eens types kunnen zijn waarmee je jezelf in het dagelijkse leven ook omringt. Of misschien lijkt Loes wel op jouw buurvrouw? Het is hierdoor niet moeilijk om jezelf in te leven in het verhaal.

Binnen de lijntjes kleuren is misschien niet altijd makkelijk en zeker niet realistisch. Wat zou je leven er dan saai uit zien! Het boek Binnen de lijntjes is een echte feelgood, je weet al snel hoe het afloopt, maar dit maakt niets uit. Je sluit hoofdpersonage Loes in je hart en hoopt het gehele verhaal dat ze gelukkig wordt. Een boek wat je met een kop thee en een doos chocolaatjes in één ruk wil uitlezen. Binnen de lijntjes krijgt van mij dan ook 4 sterren!

ISBN: 9789022599075
Aantal pagina’s: 352
Verschijningsdatum: augustus 2023