‘Dromen in Bretagne’ – Marcella Kleine

ISBN: 9789461098054

Als je naar de kaft kijkt kun je je het huis in Bretagne helemaal voorstellen en is het ook duidelijk waar de titel op zou kunnen slaan. Dit nodigt uit om even lekker weg te dromen bij dit tussendoortje van De verhalenfabriek. Marcella Kleine werkt als vertrouwenspersoon en is schrijfster van fictie. Haar passie ligt bij het schrijven van psychologische thrillers. Ook al is feelgood niet haar passie, ben ik wel benieuwd hoe ze het ervan afbrengt.

Jamilla heeft een droom, het helpen van probleemjongeren op een bijzondere locatie in het buitenland. Jamilla was begeleider in de jeugdzorg. Na een heftige gebeurtenis in de privésfeer staat ze er alleen voor om deze droom werkelijkheid te laten worden. Gelukkig krijgt ze hulp van de architect Julien en timmerman en tevens jeugdbegeleider Chris en dan is er ook nog Milou die haar graag wil helpen maar nog wel begeleiding nodig heeft. Lukt het Jamilla om haar droom te realiseren? Lukt het om de jeugd in het buitenland goed te begeleiden? Leidt Julien haar niet te veel af? Is Chris te vertrouwen? Als je dat wil weten kan je het beste dit tussendoortje lezen.

Ik heb eerder een tussendoortje van de verhalenfabriek gelezen namelijk Geluk, hoop & liefde van Marion van de Coolwijk. Ik vond deze wat oppervlakkig en sprak mij wat minder aan. Dat is bij Dromen in Bretagne anders. Het verhaal heeft gelijk mijn aandacht. Ik was blij dat het een tussendoortje is en dus snel uit te lezen is. Het heeft alle aspecten van een feelgood, enige voorspelbaarheid, romantiek en is vlot te lezen. Toch blijft het geen plat verhaal. De emoties en de persoonlijke ontwikkeling van Jamilla komen goed naar voren. De plottwist aan het eind maakt dat ik dit tussendoortje 4 sterren geef.

Kortom zoek je een verhaal dat je fijn tussendoor kan lezen, bijvoorbeeld als je nog op vakantie gaat of nadat je een wat moeilijker boek hebt gelezen, kan ik je deze zeker aanraden.

Genre: Feelgood
Uitgever: De Verhalenfabriek