‘Bella Elia’ – Linda Babel

ISBN: 9789461097682

Linda Babel heeft na een zwaar jaar haar pen gelukkig niet in de wilgen gehangen. In 2022 deed ze mee aan de schrijfwedstrijd van De Verhalenfabriek, waaruit haar boek Een tweede kans werd geboren. Een kleine twee maanden later verscheen haar boek Bella Elia over een kattenpension in het mooie Griekenland. Naast schrijven, werkt Linda als verzorgende in de ouderenzorg en woont ze met haar dochter in Almere.

Julia en Cleo zijn beste vriendinnen. Samen werken ze in een dierenpension in Nederland, maar de twee hebben grootse plannen. Ze hebben namelijk een mooi gebouw gekocht in Kreta om daar een kattenopvang te beginnen. Niets lijkt de vriendinnen in de weg te staan. Maar eenmaal in Kreta aangekomen, blijken de vriendinnen een heuse bouwval gekocht te hebben. Om geld te verdienen, om de boel te kunnen opknappen gaat Julia op zoek naar een baantje. De plaatselijke olijfboer wil Julia hierin wel een handje helpen. Alleen doet hij haar wel een heel vreemd voorstel. Gaat Julia hier op in of wijst ze hem af?

Bella Elia is weer een heerlijk tussendoortje van De Verhalenfabriek. Een fijn, digitaal boek waarbij je door de bladzijden heen vliegt. Een verhaal voor een paar fijne leesuurtjes. De schrijfstijl van Linda Babel is vlot en gemakkelijk. Geen moeilijke poespas, maar korte hoofdstukken en zinnen. Hierdoor leest het verhaal gemakkelijk weg.

Ondanks dat het verhaal over twee vriendinnen gaat, lees je het verhaal vooral door de ogen van Julia. Hierdoor kom je veel te weten over wat ze denkt en voelt. En is inleven in haar heel gemakkelijk. Cleo mag dan wel niet de grootste verhaallijn hebben van de twee, ook van haar kom je duidelijk te weten hoe ze over bepaalde zaken denkt.

Romantiek viert hoogtij in het zwoel Griekse zomerweer. Bepaalde situaties liggen al snel voor de hand, maar ik stoorde me hier geen moment aan. Het geheel van het verhaal doet een beetje denken aan programma’s als Ik vertrek. Waar ik de plaatselijke olijfboer eerst nog een botte boer vond, kom je verder in het verhaal achter waarom hij zich zo gedraagt. Hierdoor snap je zijn houding beter. Linda Babel zorgt voor een leuke plottwist aan het einde van het verhaal. Het blijft immers feelgood!

Bella Elia is een fijn verhaal voor tussendoor. Voor de lezer die alvast in de vakantiestemming wil komen, of voor de kattenliefhebber. Een boek met een vlotte schrijfstijl, waardoor je het verhaal in slechts enkele uren uitleest! Bella Elia krijgt van mij 3.5 ster.

Uitgever: De Verhalenfabriek
ISBN:9789461097682
Aantal pagina’s: 120