‘Hubbelbubbelprik’ – Yentl Schieman en Christine de Boer

ISBN: 9789464530674

Ko wil graag dingen die hij niet mag van zijn ouders, zoals het haar van zijn vader bijknippen of schudden met zijn lievelings limonade hubblebubbelprik. Wanneer Ko toch iets doet wat niet mag, wordt hij naar zijn kamer gestuurd. Daar wenst hij op zijn bed uit alle macht dat zijn bed een raket is die naar het heelal kan vliegen, want Ko weet alles van sterren en planeten. Als zijn bed ook daadwerkelijk begint te roken en te vlammen, komen al Ko’s stoute dromen uit!

Het duo Yentl en de Boer zijn bij vele misschien wel bekend als cabaret duo. De twee vriendinnen leerde elkaar kennen tijdens hun studie aan de Kleinkunst academie. Als de twee in 2013 meedoen aan het Amsterdams Kleinkunst Festival en hierbij de Wim Sonneveldprijs winnen, schiet hun carrière de lucht in. Naast theater, muziek en cabaret schrijven de twee nu ook hun eerste kinderboek: Hubbelbubbelprik. Een boek net zo bruisend als het tweetal zelf!

Dit boek trok mijn aandacht mede door de interessante cover en de titel van het boek. Hubbelbubbelprik is geen saaie, alledaagse titel! Wanneer je Hubbelbubbelprik openslaat krijg je een korte introductie van het boek. Je kan namelijk een QR-code scannen om naar de YouTube of Spotify pagina door te linken. In het boek maken Yentl en De Boer namelijk gebruik van interactie door middel van zelfgeschreven liedjes. Erg leuk!

Wat een geweldig verhaal was dit. Origineel en vol fantasie. Iets waar niet alleen kinderen van houden, maar waar ik als volwassene ook erg van heb genoten. Het taalgebruik is voor de jongste kinderen onder ons misschien nog iets te moeilijk. Ik denk dat dit boek vanaf een jaar of zeven perfect geschikt is om (voor)te lezen. Ik ga hem dan ook zeker cadeau doen aan mijn neefje!

Niet alleen de bijzondere situaties in het boek, zoals de noguagrotten, zure regen en de stoute kinderen planeet zorgen voor grappige situaties. Ook de prachtige illustraties van Mark Janssen maken het avontuur van Ko helemaal af. De jongsten onder ons hebben meer dan genoeg aan alleen plaatjes kijken en hun eigen fantasie de vrije loop te laten om een mooi verhaal te bedenken.

Hubbelbubbelprik is een geweldig, kleurrijk en prachtig geïllustreerd prentenboek voor jong en oud. Waarin je jezelf waant in een wereld vol snoep, koek en blije kinderen. Wie wil daar nou niet een kijkje nemen?! Hubbelbubbelprik krijgt van mij 4 plakkerige sterren!

Genre: Kind & Jeugd
Uitgeverij: Condor
ISBN: 9789464530674