‘Dubbel geluk’ – Karin Rozenhart

Genres: ,

ISBN: 9789047207559

Dubbel geluk is het eerste deel in een serie over het landhuis De zilveren vos. Daisy komt er na het overlijden van haar vader achter dat ze een halfbroer heeft. Ze zoeken contact en hiervoor reist ze af naar het prachtige landhuis De zilveren vos. Het landhuis wordt gerund door Raaf. Een knappe verschijning, die voor Daisy niet onopgemerkt blijft. Raaf vraagt Daisy om te helpen met het opzetten van een café en beetje bij beetje groeien de twee dichter naar elkaar toe. Maar durft Daisy, na een mislukte verloving, weer te geloven in de liefde en kan Raaf zijn geheimen bij Daisy kwijt zonder dat ze uit is op zijn geld?

In Dubbel geluk lees je het verhaal vanuit het perspectief van Daisy en Raaf. De twee hebben al heel wat meegemaakt in hun korte levens en durven daardoor niet meer te zijn wie of wat ze het liefst willen zijn. Raaf verloochent zijn afkomst, iets wat niemand naar mijn mening zou moeten doen. En ook Daisy heeft flink wat achter haar kiezen gehad: het overlijden van haar vader en een verbroken verloving.
Ondanks dat het verhaal slechts 148 pagina’s telt weet Rozenhart de hoofdpersonen zo neer te zetten dat je jezelf snel kan inleven in hun situaties. Dat is fijn, want zo heb je niet eerst het halve boek nodig om de hoofdpersonen te leren kennen.
Niet alleen Daisy en Raaf zijn belangrijk ook de randfiguren zoals de halfbroer van Daisy komen vaak aan bod. Misschien dat zij in een vervolgdeel meer onderdeel worden van het verhaal.

Dat familie belangrijk is benadrukt Rozenhart nog maar eens in dit verhaal. Daisy komt in een warm bad terecht als ze haar nieuwe familie leert kennen.

Door de beeldende schrijfstijl van Karin Rozenhart lijkt het alsof je als lezer zelf het landhuis uitstapt om de wilde dieren te gaan bekijken bij zonsopgang.
De hoofdstukken zijn niet te lang, waardoor je vlot door kan lezen en vaart blijft houden in het boek. Ondanks dat het verhaal kort is, gebeurt er veel in slechts 148 pagina’s. Van mij had dit boek nog wel iets langer gemogen, om sommige gebeurtenissen wat uitgebreider te beschrijven. Wat zeker uitgebreid beschreven wordt is de aantrekkingskracht tussen Daisy en Raaf. Als lezer houd je ervan of vind je het te snel gaan. Mijns inziens ging het me wat te rap, maar ook dit zal gelegen hebben aan het aantal pagina’s van het boek.

Dubbel geluk is een heerlijke feelgood novelle, waarbij je niet kan stoppen met lezen om erachter te komen hoe het met Daisy en Raaf afloopt. Dubbel geluk maakt de koude, gure dagen weer wat warmer! Ik kijk uit naar het volgende deel. Het boek krijgt van mij 3 sterren.

Genre: novelle
Uitgever: Loft books
ISBN: 9789047207559