‘Het Magnoliahof 1 – Donna’ – Susan Muskee

ISBN: 9789047206255

Susan Muskee is auteur en stemacteur. Eerder verschenen van haar hand al verschillende series zoals de Zand erover-serie en de Liefde, natuurlijk serie. Haar eerste paperback Nooit meer hetzelfde is nu uit. Het blijft niet bij één boek, ook schreef Susan Muskee de nieuwe Magnoliahof-serie. Deze serie bestaat uit vier delen, waarvan Donna het eerste deel is.

In het eerste deel over het Magnoliahof kijken we mee in de gezellige tearoom van Donna. Zij is alles behalve blij wanneer ze hoort dat er een tattooshop aan de overkant van haar prachtige tearoom zich zal vestigen. Daar gaat de rust! Donna doet er dan ook alles aan om de tattooshop te dwarsbomen. Lukt het haar of weet de tattooshop zich toch te vestigen aan het rustige plein van het Magnoliahof?

De cover van het boek trok in eerste instantie mijn aandacht. Alle vier de covers passen namelijk erg goed bij elkaar. De covers zijn voorzien van vrolijke kleurtjes, met daarop de winkels afgebeeld. Simpel, maar wel pakkend.

Het verhaal wordt in Donna, toepasselijk verteld vanuit het perspectief van Donna. Doordat je het verhaal vanuit haar kant leest, kom je veel over Donna te weten. Niet alleen over haarzelf Donna, maar vooral ook over de andere winkeleigenaren van het Magnoliahof. Want als Donna ergens een hekel aan heeft is het als er naar haar eigen prive gevraagd wordt. Van roddelen daarentegen houdt ze enorm. Dit is ook iets waar ze op het einde over aangesproken wordt. Een raak stuk in het boek als je het mij vraagt.

De schrijfstijl is vlot en snel, het ebook bestaat dan ook slechts uit 147 bladzijden. Het verhaal heeft alles wat een feelgood nodig heeft: humor, vriendschap en een vleugje liefde. Door de rare fratsen die Donna uithaalt om de tattooshop te saboteren heb ik meerdere malen hardop moeten lachen. Dat het helaas niet altijd goed uitpakt voor Donna ga je zeker ook kunnen lezen.

Donna is het eerste deel in de serie over het Magnoliahof. Een gemoedelijk plein waar alle winkeliers elkaar een handje helpen. Een korte feelgood, met een belangrijke boodschap. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het volgende deel over Juna. Een ideaal boek voor de komende koude dagen, om met een grote mok thee in de hand te lezen. Donna krijgt van mij 3 sterren.

Genre: Feelgood
Uitgever: Loft books
ISBN: 9789047206255