‘Een vlucht naar jou’ – Madelein Kerseboom

Esmee is KLM-stewardess en vliegt de hele wereld over. Ze heeft een fijn leven samen met haar vriend, bestsellerauteur Melvin. Ze wonen samen in een gezellig appartement, dat volstaat met mini volkswagenbusjes. Melvin probeert zijn derde boek te schrijven, maar dat wil nog niet echt lukken en zorgt voor de nodige wrijving tussen de twee lovebirds.

Tijdens Esmees vlucht naar Buenos Aires komt er een knappe Argentijn genaamd Javier de businessclass binnen. Ondanks zijn norse verschijning is hij met zijn strakblauwe ogen een droom om te zien. Esmee kan de verleiding niet weerstaan en de twee beginnen een heftige, kortstondige romance. Echter, in het heetst van de strijd krijgt Melvin nieuws waardoor zijn leven compleet op zijn kop komt te staan. Hij heeft Esmee nu harder nodig dan ooit, maar Esmee is met haar gedachten maar bij één man. Als Melvin achter haar geheime romance komt, stort hun wereld voor een tweede keer in. Esmee doet er alles aan om de knappe Argentijn op afstand te houden. Lukt dit haar of zwicht ze voor zijn mooie ogen en liefdevolle gebaren? Weten Melvin en Esmee elkaar weer te vinden in deze moeilijke tijd?

Eerder schreef Madelein Kerseboom voor uitgeverij Marmer de fantastische boeken Verleidelijk lekker, Vol verwachting en De hot daddy list. Alle drie las ik ze met veel plezier. Nu brengt ze een nieuw boek uit bij een nieuwe uitgever. Mijn nieuwsgierigheid werd aangewakkerd. Het verhaal begint met een ijzersterk proloog. Je leest over iemand in de wachtkamer van het ziekenhuis, die slecht nieuws te horen krijgt. Ik vroeg me gelijk af wie deze persoon is en welk slecht nieuws hij of zij te horen krijgt. Het zorgde ervoor dat ik niet kon wachten om de bladzijde om te slaan en de antwoorden achter deze twee prangende vragen zo snel mogelijk te vinden.

Tijdens het lezen spookte er een aantal gedachtes steeds maar weer door mijn hoofd. Ik kon maar niet begrijpen waarom Esmee haar langdurige relatie zo op het spel durft te zetten voor een kortstondige affaire. Echter voelde ik gaandeweg het verhaal de vonk tussen Esmee en Javier overspringen. Het verlangen tussen de twee spat werkelijk van het papier af!

Elke keer word je als lezer op het verkeerde been gezet. Je denkt dat Esmee nu echt klaar is met Javier en zich richt op Melvin die een moeilijke tijd doormaakt. Toch blijft de knappe Argentijn weer opduiken in het leven van Esmee en zet hij haar in vuur en vlam. Meerdere keren heb ik Esmee en Javier dan ook vervloekt. Hoe kan je zo stom zijn om deze weg te kiezen terwijl er thuis iemand op je zit te wachten die erg ziek is. Ik kon er met mijn gedachten niet bij.

Ook de reactie van Melvin heb ik met open mond en grote verbazing zitten lezen. Hoe kun je iemand die zo goed voor je wil zorgen zo zwart maken in de media. Ik hoop dat dit iets is wat ik nooit mee hoef te maken. Wat moet Esmee zich ellendig gevoeld hebben.

Tijdens het lezen van dit boek had ik tot halverwege het verhaal totaal geen idee dat het boek deze wending zou nemen. Ondanks de proloog, dacht ik dat dit een boek zou zijn over een stewardess met haar romance en niet een verhaal over een vreselijke ziekte. Desondanks blijft het verhaal redelijk luchtig en doet het zeker voor een feelgood roman niet zwaar aan.

De titel heeft na het lezen van dit boek ineens een dubbele betekenis. Naar wie vlucht Esmee toe? Of stapt er iemand op het vliegtuig naar Esmee. Het kan maar zo eens allebei. Ik vind het een toepasselijke titel.

Kerseboom heeft een fijne, vlotte schrijfstijl en gaat een sensuele of schokkende scene niet uit de weg. Ik werd steeds getriggerd, voor wie zou Esmee kiezen en komt Melvin achter haar escapade? Dit zorgt ervoor dat je steeds door blijft lezen. Dat de hoofdstukken dan ook nog eens fijn van lengte zijn, zorgde ervoor dat ik het boek binnen no-time uit had.

De prachtige laatste hoofdstukken en epiloog, vragen naar meer. Hopelijk komt er snel een nieuw deel in deze vlucht-serie.

Een vlucht naar jou is een verhaal over liefdesleven met veel turbulentie. Een heerlijk verhaal om bij weg te smelten deze zomer. Het boek krijgt van mij dan ook 4 sterren!

Genre: Feelgoodroman